Genel

30761

Bilgilendirme Notu:

 

Bilindiği üzere, 7103 Sayılı Kanun’un geçici 1 inci maddesi ile yapılan düzenlemeyle, 31/12/2019 tarihine kadar uygulanmak üzere, Özel Tüketim Vergisi Kanunu’na ekli (II) sayılı listenin 8701.20, 87.02, 87.03, 87.04 G.T.İ.P. numaralarında yer alan, 16 ve daha büyük yaştaki araçların adına kayıtlı gerçek veya tüzel kişiler tarafından doğrudan veya ihracatçılar vasıtasıyla ihraç edilmesi ya da bir daha kullanılmamak üzere hurdaya çıkartılması ve ilgili mevzuat gereğince kayıt ve tescilinin silinmesi şartıyla, aynı cins bir aracın ilk iktisabında tahakkuk eden özel tüketim vergisinden, Bakanlar Kurulunca, 10.000 lirayı aşmamak üzere, araçların cinsleri ve özelliklerine (motor silindir hacmi, sınıfı, özel tüketim vergisi oranına esas matrahı gibi) göre belirlenecek kısmın terkin edilmesine imkan tanınmıştır.

 

Bu imkana ilişkin olarak yayınlanan 14/5/2018 tarihli ve 2018/11750 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının eki Kararın 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan tablo 1 Mayıs 2019 tarih ve 30761 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 1013 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

 

a)      ÖTV Kanununa ekli (II) sayılı listenin 87.03 G.T.İ.P. numarasında yer alan otomobil ve arazi taşıtı cinsi araçlar için ÖTV matrahı esas alınarak aşağıdaki tablodaki gibidir:

b)       

Yeni Aracın Özel Tüketim Vergisi Matrahı (TL)

Terkin Edilecek Özel

Tüketim Vergisi Tutarı (TL)

Matrahı 70.000 TL’yi aşmayanlar için

10.000

Matrahı 70.000 TL’yi aşıp, 120.000 TL’yi aşmayanlar için

8.000

Matrahı 120.000 TL’yi aşanlar için

3.000

 

12.06.2019 tarih ve 30799 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan 7176 Sayılı Kanun’un 19 uncu maddesi ile 7103 Sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesinde yer alan hurdaya çıkarılan araçlar ile ilgili terkin edilecek 10.000.-TL’lik ÖTV üst sınır tutarı 12/6/2019 tarihinden itibaren 15.000.-TL’ye yükseltilmiştir.

 

Bilgilendirir, iyi çalışmalar dileriz.